Nyhedsbrev fra formand Søren Frøstrup-Agger

4. februar 2020

Kære Socialdemokrater i Holstebro Kommune

Jeg har fået nogle henvendelser vedrørende nyhedsbreve fra formanden, og står gerne ved, at der har været tavst fra denne kant siden generalforsamlingen. Det vil jeg prøve at råde bod på fremadrettet, ligesom gruppeformand Svend Ørgaard har taget på sig, at få sparket gang i det månedlige nyhedsbrev fra byrådsgruppen igen.

Først er der nogle vigtigste datoer:

Den 13. November arrangerer partiforeningen en bustur til Christiansborg. Annette viser rundt og vi får eftermiddagskaffe på borgen. Hvis der er nogle, som har lyst til at hjælpe med at arrangere turen, så kontakt undertegnede på 29266373.
Det er meningen det skal være en heldagstur, så der kommer også andet på programmet.

Den 20. November har vi “midtvejsevaluering” af denne byrådsperiode. Vi skal være hos 3F, og vi begynder aftenen med fællesspisning. Derefter vil Borgmester H. C. Østerby give en status på Holstebro Kommune netop nu.

Den 16. Januar holder vi medlemsmøde, vi begynder med fællesspisning og Annette Lind kommer og fortæller om arbejdet i Folketinget.

Næste generalforsamling er 23. Marts 2020.

Information om tilmelding til turen til Christiansborg og medlemsmøderne i november og januar kommer i god tid inden arrangementerne.

Det var naturligvis helt fantastisk at vi igen fik en Socialdemokratisk statsminister efter valget. Det bliver spændende at følge, hvorledes samarbejdet med de tre andre partier bag “forståelsespapiret” bliver, forhåbentlig kan vi enes med dem om at løfte velfærden i kommuner og regioner, og om at få gennemført tilbagetrækningsreformen.

Der kan ikke være tvivl om, at især det kommende forløb omkring netop tilbagetrækningsreformen bliver noget af det, der virkelig kommer til at definere Mette Frederiksen som statsminister.

Vores egen Annette Lind er godt i gang igen - Annette arbejder som altid stenhårdt for det nordvestjyske hjørne af landet, og lige nu er det naturligvis højt på dagsordenen at få lukket hullet i motorvejen.

På kongressen her i september, var vi som sædvanligt godt repræsenteret fra Holstebro Kommune, og i år handlede kongressen jo mest om at glædes over vores regering - samt om alle de gode initiativer vi har i vente fra den kant de næste år. Niels Fuglsang fik en pris for sin EU-valgkamp “Fuglsang i den grønne trøje”. Niels er kommet godt i gang nede i EU, og han kommer forbi Holstebro på cyklen igen til sommer.

De sidste bestyrelsesmøder er gået med at evaluere valget, og med at kigge frem imod næste valg. Der en naturligvis længe til november 2021 - og om et års tid er vi i fuld gang med at lave valgprogrammet, så længere er der ikke til alligevel.

Søren Frøstrup-Agger
Byrådsmedlem